Customer Category Manager Convenience Retail & Petrol OtG - Arla Foods

CUSTOMER CATEGORY MANAGER CONVENIENCE RETAIL & PETROL

ARLA FOODS


Opdracht

Na 2 jaar werkzaam te zijn geweest binnen het Arla Foodservice team werd mij gevraagd een zwangerschapsverlof in te vullen binnen het Customer Development/ Trade Marketing team van Arla Foods Retail.


Dit was voor beide partijen een win-win situatie: Arla kon gebruik maken van mijn Foodservice ervaring tbv het Convenience & On-The-Go kanaal en ik kreeg de mogelijkheid mijn kennis te verbreden richting trade marketing in retail door o.a. Nielsen Discover eigen te maken en de jaarpresentaties bij Convenience retailers voor te bereiden en bij te wonen. Dat smaakt naar meer!


De belangrijkste trade marketing werkzaamheden in deze periode:

1.) Shopflooractivatie voor Melkunie PROTEIN en Starbucks IJskoffie bij Convenience klanten en retailers inplannen en coördineren.

2.) Jaarpresentaties verzorgen voor het gehele Arla merkenportfolio bij o.a. AH2Go, Shell, AS Watson, NS, Circle K en CRS.

3.) Maandrapportage optimalisatie Melkunie PROTEIN en data analyses Starbucks IJskoffie (vnl. Nielsen Discover en NRM analyses)

4.) Oplevering Channelstrategie Convenience met o.a. aanbevelingen voor type promoties en investeringen, acquisitie, indeling team.


Arla Foods is in Nederland vooral bekend om de merken Arla biologisch, Arla Skyr, Melkunie Breaker en Melkunie Protein. Het is mooi om te ervaren hoe de organisatie iedere dag bezig is om op een zo duurzaam mogelijke manier gezonde zuivel in de markt te zetten.

Periode

Augustus 2024 - December 2024


Productgroep

Zuivel


Kanaal

Retail, Convenience en Petrol / On-the-Go


BEOOGDE RESULTATEN

BOUWEN 


CHANNELSTRATEGIE CONVENIENCE

OPTIMALE PROMOTIES


WAT IS EFFECTIVITEIT VAN PROMOTIES BINNEN CONVENIENCE (TOV RETAIL)?

DATA ANALYSE


MAANDELIJKSE PERFORMANCE ANALYSE DYNAMISCH

'PROTEIN' SEGMENT

 SAMEN LEREN & VERBETEREN


JAARPRESENTATIES KLANTEN VERZORGEN

Hulp nodig bij het optimaliseren van de klantreis?


In de gehele klantreis dient de klant zich te herkennen in zijn/haar uitdaging waar jij als merk een oplossing voor hebt. Relevant zijn, de juiste taal spreken én op het juiste moment aanwezig zijn. Alle online kanalen moeten op elkaar zijn afgestemd voor de beste klantbeleving (en dus extra sales). Ik hou me hier graag mee bezig! En helemaal voor producten die écht toegevoegde waarde leveren voor mens én planeet.


Wil je hulp bij het opzetten van het optimale plan? Of heb je al concrete campagnes die moeten worden opgezet en zoek je een project manager om dit snel en deskundig uit te laten voeren? Wil je graag een kritische blik voor écht klantgerichte oplossingen?


Neem zeker contact met me op.


Share by: