Aangenaam, ik ben de Violette achter Via Violette Marketing & Advies. Als energieke foodie, die niet terugdeinst voor uitdagingen, deadlines en het nemen van ownership, vervul ik sinds 2018 met veel plezier diverse interim-opdrachten in Foodservice.
Met meer dan 15 jaar ervaring in de foodservice als Marketing Manager werk ik met fabrikanten zoals FrieslandCampina, Santa Maria, Van Geloven en Arla.
Mijn passie ligt in het optimaliseren van producten en diensten om 9+ klantervaringen om te zetten in duurzame relaties. Daarbij richt ik mij vooral op fabrikanten en horecaformules die impact willen maken door het ontwikkelen van gezondere en duurzamere voeding.
In de dynamische out-of-home markt die continu verandert, kan ik bedrijven snel helpen met hun positionering, introductie- of kanaalstrategie. Mijn brede kennis van verschillende categorieën, kanalen en klanten, gecombineerd met een onafhankelijke blik, stellen me in staat om effectieve kanaalstrategieën en campagnes te ontwikkelen. Door inzicht in de klantreis en de juiste touchpoints, zorgen we ervoor dat jouw merk opvalt en zorgt voor loyale klanten.
Of het nu gaat om kortlopende projecten of langdurige vervangingen, ik ben jouw tijdelijke marketingexpert. Van klantreisoptimalisatie tot het ontwikkelen van marketingcampagnes en innovaties – ik help je om aan de juiste knoppen in de markt te draaien en de impact te maken die je zoekt.
Gun jouw merk of formule een marketingboost en laten we samen zorgen voor een succesvolle (door)start!
Expertises
Klantreis optimalisatie | Merkpositionering | Ontwikkeling en Uitvoering van (Channel) Marketing plan | Marktintroductie, Innovatie en Onderzoek | Ontwikkeling Kanaalplan of Haalbaarheidsstudie | Formule Management | Marketing Automation & Campagne Management
Kanalen
Horeca | Leisure | Convenience | Fastservice | Zorg | Bedrijven
Met mijn oprechte nieuwsgierigheid naar de drijfveren van de klant en mijn strategisch inzicht, weet ik snel tot de kern door te dringen en vernieuwende, effectieve, en duurzame campagnes en producten te ontwikkelen.
Met mijn rugzak vol geweldige samenwerkingen en leuke feedback, marketingkennis, introducties van gezonde(re) voedingsmiddelen, tevreden opdrachtgevers en bijzondere ontmoetingen kan ik vast ook jouw organisatie van een marketing-boost voorzien!
En daarbij laat ik ook graag zelf mijn handen wapperen, want direct resultaat zien is het leukste dat er is!
En een beetje plezier maken trouwens ook..
Benieuwd naar mijn opleidingen en extra curriculum activiteiten?
Incl. case study en project voor Arla Foodservice.
Cijfer: 8-
Incl. Studiereis Israël & Afstudeerscriptie Heineken International: 'Microfranchising as alternative market entry strategy for Heineken in Ethiopia'. Cijfer 8.5
Incl. opdracht voor SMIT & DORLAS.
Cijfer: 9-
Major Organization, Minor International Strategy. Cijfer 7.
Incl. 6 mnd studie op VUB Solvay Business School Bruxelles met vakken Entrepreneurship & Innovation: Cijfer 8.
Internationaal Young Potential/Future Leadership programma van FrieslandCampina in NL, London, Shanghai
Diverse interne opleidingen.
Projectleider 'Hoe gaan we verspilling van melk tegen in Kenia, waardoor minder burgers ondervoed raken en meer boeren en ondernemers brood kunnen verdienen aan betaalbare en kwalitatieve zuivelproducten’. Tevens plaatselijk consumentenonderzoek opgezet in Nairobi.
De Sources of Growth study is de basis geweest voor mijn Master afstudeerscriptie. Ik vond het dubbel om een business case te maken voor bier in één van de armste landen ter wereld. Vandaar dat ik heb geïnventariseerd d.m.v. een case study hoe je door de keuze van een business model meer waarde kunt toevoegen als bedrijf voor je merk én het land. Ik heb gekeken naar microfranchising als business model en de toepasbaarheid daarvan voor Heineken in Ethiopië. Cijfer 8,5.
Voordat ik als zelfstandige begon heb ik diverse vaste functies gehad. Een overzicht vind je hieronder.
Accountmanager on- en offline marketingcommunicatie-strategie voor winkelcentra. Samenwerking in marketingprojecten en customer journey trajecten met gemeentes, beleggers en ondernemersverenigingen.
Winnaar NRW Marketingprijs 2018 met #BeYourself campagne.
Opmerken helpt retailmerken om distributie en rotatie te verhogen in kanalen die niet eenvoudig via buitendienst te bewerken zijn (klein, wisselend personeel/vrijwilligers).
Zelfstandig plaatselijk opzetten en (laten) uitvoeren van consumenten-, distributie- en deskonderzoek in diverse steden in Ethiopië over periode van 4 mnd. Oplevering van haalbaarheidsrapport t.b.v. market entry van Heineken in Ethiopië.
Lokale marketingactiviteiten verzorgen voor plaatselijke ondernemers en filialen van Super de Boer, waaronder opmaak h-a-h folders.
Diverse restaurants in Brabant en Maastricht