Business case & Channel Marketing plan - GranFood

BUSINESS CASE & CHANNEL MARKETING PLAN


GranFood is onderdeel van GBfoods, een van Europa’s grootste levensmiddelenbedrijven, actief in Italië, Spanje, Duitsland, Rusland, Zweden, Finland, diverse landen in Afrika en in de Benelux. 

GranFood is gespecialiseerd in marketing, sales en distributie van internationale A-merken in food(retail) binnen de Benelux, waaronder Grand’Italia, Ocean Spray, Jozo, Saitaku, Devos & Lemmens en Ponti.


Opdracht

Maak een business plan voor Foodservice met daarbij een kanaalstrategie en channel marketing plan.


Periode

September 2021 - Januari 2022


Werkzaamheden o.a.

  • Onderzoek bij eindgebruikers in Foodservice
  • Distributie, prijs- en potentie-analyse
  • Concurrentie-analyse
  • Uitwerken van diverse scenario’s
  • Fix the basics: rapport online optimalisatie bij grossiers t.b.v. vindbaarheid en productinformatie


Productgroepen

Sauzen, zout, pasta


Kanalen

Out-of-Home, foodservice groothandels/grossiers, horeca, cafetaria



RESULTATEN

ANALYSE


DUIDELIJKE ANALYSE N.A.V. DESK & FIELD RESEARCH T.B.V. POTENTIE BINNEN FOODSERVICE

BUSINESS CASE


UITWERKING DIVERSE SCENARIO'S

MARKETING PLAN


VANUIT KLANTINZICHTEN EN POTENTIE MARKETINGPLAN 2022/2023


Strategische denkkracht nodig?


Wie wil er niet het liefste vanuit klantinzichten een goed strategisch plan maken? Ik spreek veel opdrachtgevers die de tijd missen om de markt te verkennen en in contact met hun (potentiële) klanten te komen. Zonde!

Het levert je enorm veel waardevolle informatie op die je kunt gebruiken voor een gedegen (marketing) plan. En ik kan je aan deze verfrissende insights helpen!


Neem dus zeker contact met me op als jij (ook) liever meer klantgericht wilt innoveren en activeren.


PRODUCTGROEPEN

Share by: