Introductie Streetfood kruiden & sauzen OOH - Santa Maria

INTRODUCTIE STREETFOOD KRUIDEN & SAUZEN IN FOODSERVICE


Opdracht

Santa Maria is een grote internationale speler binnen het kruiden en sauzen segment en richt zich voornamelijk op de verkoop van tex-mex producten in wel 70 landen. Santa Maria is een merk van Paulig group uit Scandinavië, waar ook Paulig (koffie), Risenta, Gold & Green en Poco Loco onder vallen. In 2018 wilde Santa Maria de Streetfood kruiden en sauzen lijn graag in de Nederlandse Foodservicemarkt onder de aandacht brengen. De distributie bij de grossier was al grotendeels op orde, maar er diende een channel marketingplan opgesteld te worden om trial te genereren.


In afwachting op een vaste invulling voor de functie van Brand Manager OOH is mij gevraagd een gedegen marketingplan op te stellen en de functie waar te nemen. Hiervoor heb ik een customer journey onderzoek uitgevoerd en een touchpointstrategie voor catering en horeca gemaakt. De belangrijkste aspecten uit dit onderzoek zijn door mij in ontwikkeling gebracht door het verbeteren van de zichtbaarheid en vindbaarheid en het genereren van trial.


Periode

Oktober 2018 – Juli 2019


Productgroep

Kruiden, sauzen


RESULTATEN

ZICHTBAAR


PROJECTMANAGER T.B.V. STAND & PROEVERIJ OP HORECAVA 2019

VINDBAAR


WEBSHOPOPTIMALISATIE BIDFOOD

TRIAL GENEREREN


ONTWIKKELING INSPIRATIE VIDEO'S & AANVRAAG PROEFPAKKETTEN

HERHAAL AANKOOP


INTRODUCTIE STREETFOOD FRIDAY BINNEN CATERING

Ook een introductie in foodservice?


Ben jij ook van plan een innovatief product te introduceren die medewerkers in out-of-home helpt om eenvoudig de lekkerste maaltijden te serveren? Ben je op zoek naar een expert die je kan helpen met het opzetten van een customer journey en van hieruit een optimale marketingstrategie kan ontwikkelen voor jouw introductie?


Of zoek je een gemotiveerde project manager die zijn tanden wil zetten in het verduurzamen of verbeteren van jouw product, zoals plasticreductie of clean labelling?


Neem zeker contact met me op.


Share by: