Opdrachten

PORTFOLIO VAN INTERIM OPDRACHTEN

In 2018 ben ik gestart als interimmer op het gebied van channel marketing, trade marketing, B2B marketing, product management en digital marketing. Ik heb tot op heden steeds opdrachten voor 24 tot 32 uur/week vervuld voor een periode van minimaal 4 tot maximaal 10 maanden. De opdrachten kwamen veelal vanuit mijn brede netwerk binnen de foodbusiness, maar ik heb ook via enkele recruiters gewerkt. Hieronder vind je de diverse opdrachten.


Heb je een vergelijkbare functie open staan binnen jouw bedrijf en wil je graag weten of ik beschikbaar ben?

NEEM CONTACT OP

INTRODUCTIE GOLD & GREEN PULLED OATS® IN OUT-OF-HOME

Gold & Green Pulled Oats® is in 2019 door Paulig Foods op de Nederlandse markt gebracht, zowel binnen retail als foodservice. Dit 100% plantaardige alternatief voor vlees, gemaakt van haver, tuinbonen en erwten, was één van de koplopers in de transitie naar vleesloos. Omdat ik graag bijdraag aan het ontwikkelen en vermarkten van gezonde en duurzaam geproduceerde voeding, heb ik met veel plezier gewerkt aan de succesvolle trade introductie van dit product.


Opdrachtgever: Paulig Group / Gold & Green

Periode: Januari 2019 - Juli 2019

LEES MEER OVER OPDRACHT

PRODUCT MANAGEMENT FOLIEKAZEN B2B MARKT

De internationale divisie Cheese B2B binnen FrieslandCampina zocht een product manager ter invulling van een zwangerschapsverlof. Deze afdeling verkoopt foliekazen die in de industrie gebruikt worden voor o.a. pizzakaas, het raspen en snijden (en omverpakken), of ter verwerking in processed cheese.


Opdrachtgever: FrieslandCampina Cheese B2B

Periode: Juli 2019 – April 2020

LEES MEER OVER OPDRACHT

BUSINESS CASE & CHANNEL MARKETINGPLAN

GranFood is onderdeel van GBfoods, een van Europa’s grootste levensmiddelenbedrijven. Dit bedrijf is gespecialiseerd in marketing, sales en distributie van internationale A-merken in food(retail) binnen de Benelux, waaronder Grand’Italia, Ocean Spray, Jozo, Saitaku, Devos & Lemmens en Ponti.


Zij hebben mij gevraagd een business plan te maken voor Foodservice met daarbij een kanaalstrategie en channel marketing plan voor desbetreffende merken.


Opdrachtgever: GranFood

Periode: September 2021 - Januari 2022

LEES MEER OVER OPDRACHT

MARKETING MANAGEMENT FOODSERVICE BENELUX

Ter opvulling van een zwangerschapsverlof, heb ik ruim 5 maanden de functie van de Marketing Manager Foodservice Benelux mogen overnemen. Van Geloven zette alle capaciteit op de transitie naar vleesloze snacks. Een prachtige ontwikkeling waar ik graag een bijdrage aan wilde leveren.

Ik heb een internationaal team van 7 FTE aangestuurd en een start gemaakt met de implementatie van een nieuwe werkwijze.


Opdrachtgever: Van Geloven 

Periode: Oktober 2020 - April 2021

LEES MEER OVER OPDRACHT

DIGITAL MARKETING STRATEGIE

Mij is gevraagd de ontwikkeling van de digitale marketing en communicatie strategie voor de afdeling Cheese B2B op me te nemen. Vanuit deze strategie diende de (onvoltooide) website en andere digitale touchpoints te worden opgeleverd om nieuwe industriële klanten wereldwijd te werven en huidige klanten te blijven binden.


Opdrachtgever: FrieslandCampina Cheese B2B

Periode: April 2020 – September 2020

LEES MEER OVER OPDRACHT

INTRODUCTIE STREETFOOD KRUIDEN & SAUZEN IN FOODSERVICE

Santa Maria is een grote internationale speler binnen het kruiden en sauzen segment en richt zich voornamelijk op de verkoop van tex-mex producten in wel 70 landen. Santa Maria is een merk van Paulig group uit Scandinavië, waar ook Paulig (koffie), Risenta, Gold & Green en Poco Loco onder vallen. In 2018 wilde Santa Maria de Streetfood kruiden en sauzen lijn graag in de Nederlandse Foodservicemarkt onder de aandacht brengen. De distributie bij de grossier was al grotendeels op orde, maar er diende een channel marketingplan opgesteld te worden om trial te genereren.


Opdrachtgever: Paulig Group / Santa Maria B.V.

Periode: Oktober 2018 - Juli 2019

LEES MEER OVER OPDRACHT

CUSTOMER JOURNEY OPTIMALISATIE

Hoe kan SMIT&DORLAS de prospects in het Business & Offices kanaal, die op zoek zijn naar een nieuwe koffieleverancier, optimaal bedienen/benaderen zodat zij (sneller) klant worden?”


Opdrachtgever: SMIT & DORLAS

Periode: Voorjaar 2018

LEES MEER OVER OPDRACHT

CAMPAGNE MANAGER RETAIL/MKB/NEW MARKETS

Spotta is de landelijke verspreider van huis-aan-huis folderpakketten waar diverse retailers en MKB'ers gebruik van maken, maar dit aantal neemt af door online marketing. In al het online geweld val je als merk steeds minder op. De aandacht die de consument voelt bij een print uiting op de deurmat groeit hierdoor juist. Hét middel dus niet alleen voor aanbiedingen en inspiratie, maar ook voor storytelling. Een steeds belangrijker aspect voor het bouwen van je merk.


Spotta maakt de folderverspreiding steeds duurzamer en effectiever, door het mogelijk maken van doelgroep gerichte verspreiding, de folderkiezer en het verduurzamen van papier en plastic. Mij is gevraagd mee te denken hoe de h-a-h folders in de mediamix beter onder de aandacht kunnen worden gebracht bij o.a. Retail, FMCG en MKB, zodat het touchpoint dat zo effectief is in de customer journey weer vaker wordt ingezet.


Opdrachtgever: Spotta

Periode: Februari 2022 - Juni 2022

LEES MEER OVER OPDRACHT

MARKETING MANAGER FOODSERVICE

Arla Foods heeft in 2022 natuurlijke zuivelproducten voor de food professional onder het merk Arla Pro geïntroduceerd. In mijn tijdelijke rol als marketing manager ben ik verantwoordelijk voor de optimalisatie op het gebied van merkpositionering, portfolio, marketing automation en campagne management.


Opdrachtgever: Arla Foods B.V.

Periode: Juli 2022 - heden

LEES MEER OVER OPDRACHT
Share by: